Home Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

doterra essentiële oliën kortingsaccount veelgestelde vragen FAQ LRP

Hoe weet ik of mijn essentiële olie van goede kwaliteit is?
De prijs van een flesje olie kán een eerste goede indicator zijn, maar hoeft niet (zo is niet alle dure olie per definitie goed). Check daarnaast de ingrediënten die op het etiket op het flesje staan. Zodra je ingrediënten als alcohol ziet, dan weet je dat je met een verdunde olie te maken hebt. Wanneer de Latijnse benaming van de ingrediënten op het etiket staat, is dit een indicatie voor kwaliteit. Aangezien sommige planten meerdere varianten kennen, elk met een geheel eigen werking en effect. De volgende informatie zou op het flesje moeten staan of zou je online moeten kunnen vinden wanneer je de olie opzoekt:

  • vermelding van het specifiek gebruikte plantendeel
  • de Latijnse namen van de ingrediënten
  • bestanddelen van het chemotype
  • land van herkomst
  • productiemethode
  • staat er op het etiket ‘hoge therapeutische graad’ dan mag de olie niet vermengd zijn met andere soorten olie uit andere landen of andere producties
  • datum van productie en houdbaarheidsdatum
  • de olie moet zijn verpakt in een donkerblauw of donkerbruin glazen flesje om het UV-licht tegen te gaan
  • informatie over de testrapporten zodat je die analyse zelf terug kunt lezen
  • als er gemengd is met een draagolie dan moet dit vermeld worden
  • op welke manier er is gedestilleerd

Hoe lang is een flesje essentiële olie houdbaar?
Essentiële oliën van pure, hoge kwaliteit (zoals de oliën van dōTERRA) zijn heel stabiel en kun je lang bewaren en veilig gebruiken. Míts je de olie op kamertemperatuur bewaart zonder grote temperatuurschommelingen én buiten het bereik van direct zonlicht, kan hij wel 5 – 10 jaar goed blijven. Zorg ook dat je de olie niet te lang aan zuurstof blootstelt (zonder dopje) en draai het dopje na gebruik altijd weer goed dicht. De exacte houdbaarheid verschilt per olie, check dus altijd het flesje – hier moet een houdbaarheidsdatum op staan.

Waarom zou ik een dōTERRA kortingsaccount openen?
Wanneer je regelmatig producten van dōTERRA gebruikt, is het interessant om een eigen kortingsaccount te openen. Je bestelt dan een jaar lang met 25% korting en kunt daarnaast sparen voor extra korting en gratis producten (hoeft niet). Bij iedere bestelling die je doet spaar je punten (afhankelijke van de hoogte van het totaalbedrag en de frequentie waarmee je bestelt), die je vervolgens bij een volgende bestelling kunt inwisselen tegen gratis producten. Per bestelling betaal je een vast bedrag aan verzendkosten, maar deze krijg je ook weer terug in de vorm van spaarpunten. Daarnaast ontvang je een Lifestyle Check-in, persoonlijke begeleiding (van mij!), kun je deelnemen aan allerlei verdiepende workshops en voeg ik je toe aan de besloten Facebook Community en de Whatsapp-groep van mijn team.

Móet ik elke maand bestellen met een dōTERRA kortingsaccount?
Nee, er is op geen enkele manier sprake van een (bestel)verplichting.

Geldt er een minimaal bestelbedrag?
Nee er geldt geen minimaal bestelbedrag en je ontvangt hoe dan ook de 25% korting op je bestelde producten.

Hoe spaar ik voor gratis producten?
dōTERRA werkt met een spaarsysteem, het Loyalty Reward Program (LRP). Wanneer je een aankoop doet via LRP, krijg je een deel van die aankoop terug in de vorm van punten. Hoe langer je mee doet (elke maand bestelt), hoe verder het percentage oploopt van punten die je terugkrijgt per bestelling.

Wat bekent PV?
PV staat voor Product Volume. Ieder product van dōTERRA heeft een bepaalde waarde in PV. Het aantal gratis spaarpunten dat je (in de maand ná je bestelling) terug ontvangt, is gebaseerd op de totale PV van je bestelling. Om deel te blijven nemen aan het LRP spaarsysteem en je gespaarde punten te behouden, moet je maandelijkse bestelling minimaal 1 PV bevatten.

Wat houd het spaarprogramma in?

  • Wanneer je iedere maand 1 of meer oliën bestelt, word je beloond doordat je een percentage van de waarde in PV achteraf in spaarpunten terugkrijgt.
  • Hoe langer je deelneemt aan LRP, hoe hoger het spaarpercentage wordt. Dit kan oplopen tot 30%. Dus je ontvangt met een kortingsaccount sowieso al 25% korting op de aankoopprijs en daarnaast kun je tot 30% aan spaarpunten terugverdienen, die je weer kunt gebruiken om producten te ‘kopen’.
  • Vóór de 15e van iedere nieuwe maand (of de datum die je hebt ingesteld), pas je je maandelijkse LRP-bestelling aan. Je voegt producten toe en verwijdert wat je niet wilt ontvangen.
  • Bestel minimaal 1 PV per maand om je punten te behouden.
  • Wanneer je minimaal 50 PV bestelt, spaar je een percentage van je aankoop.
  • Bij een LRP-bestelling van minimaal 125 PV ontvang je het gratis product van de maand (welk product dit is, wordt aan het begin van de maand door dōTERRA bekendgemaakt).
  • Vaak zijn er ook 200 PV promoties en speciale aanbiedingen.
  • Je kunt op ieder gewenst moment stoppen.

Hoe kan ik mijn account na 12 maanden verlengen?
Als je na het eerste jaar door wil gaan met je account, wordt deze voor weer een jaar verlengd. Hier betaal je dan € 18,25 voor en je ontvangt een flesje Peppermint gratis!

Kan ik mijn account opzeggen?
Wanneer je je account niet gebruikt en dus niks bestelt, wordt hij na een jaar vanzelf gedeactiveerd. Wil je per sé eerder opzeggen, dan kan dit schriftelijk.

Staat jouw vraag er niet bij?

Of kan ik je ergens anders mee helpen? Stuur me een berichtje en ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug!