Home Praktische info voor je yogales

Praktische info voor je yogales

Wat heb je nodig voor een yogales bij Wanderlust Yoga in Arnhem? Hoe bereid je je voor op een yoga practice? Ik deel graag mijn tips en informatie met je. Heb je andere vragen? Neem dan gerust contact met me op!

Kleding en benodigdheden

Draag schone en comfortabele kleding, het liefst van natuurlijk materiaal. Yoga beoefenen we op blote voeten dus je hebt geen (sport)schoenen nodig. Ook vraag ik je om geen (grote) sieraden of horloge te dragen. Yogamatten, kussens en yogariemen zijn in de studio aanwezig, maar je bent vrij om je eigen mat mee te nemen. Tip: zorg voor een handdoek, warme sokken en een vest en/of sjaal. Fijn voor de eindontspanning!

Yoga en eten

Yoga op een volle maag is niet zo comfortabel. Maar op een lege maag ook geen pretje! Ik raad je aan om licht voedsel zoals fruit te eten, zo’n één tot twee uur voordat de les begint. Wees lief voor jezelf en geef je lichaam en mind ook na de les wat het nodig heeft. Neem de tijd om tot rust te komen en drink voldoende water om afvalstoffen af te voeren.

Rust

Stilte bevordert innerlijke rust. Om je rustig voor te bereiden op de les, is het prettig als je op tijd bent. Het liefst vijf á tien minuten eerder. Tijdens de yogales is je mobiele telefoon uitgeschakeld. Zo geniet je zonder afleiding optimaal van je practice.

Blessures

Heb je pijn, last van een blessure of heb je onlangs een operatie ondergaan? Laat het me vóór de les even weten zodat ik er rekening mee kan houden. Jouw veiligheid staat altijd voorop!

Menstruatie en zwangerschap

Is het de tijd van de maand? Wees mild voor jezelf en slow down! Vermijd omgekeerde houdingen en intense achteroverbuigingen. Dat geldt natuurlijk ook voor jou als je zwanger bent. Geef dit vóór de les aan. Ik geef je graag opties passend bij de fase van je zwangerschap. Zo kun je – zolang het goed voelt! – op een veilige manier blijven deelnemen aan mijn yogalessen.

Luister naar jezelf

Het is jouw yogales en jouw lichaam! Alleen jij kunt voelen wat goed voelt dus luister naar je lijf en herken je grenzen. Mijn tip: wees niet te streng voor jezelf. Kijk wat er op dit moment binnen jouw mogelijkheden ligt. Het is goed zoals het nu is. Accepteer jezelf en blijf gefocust op de essentie van yoga: ademen en bewustzijn.

Yoga is not about touching your toes, it’s about what you learn on the way down. ~ Jigar Gor